Kucing beri pengajaran kepada wanita yang sering dedah “aset”.

Hawa : Assalamualaikum..mak. Ni ikan yang emak pesan, nak letak kat mana.? Ibu : Seekor letak bawah tudung saji, seekor lagi letak je dalam pinggan atas meja. Hawa : Baik mak. Tak lama selepas tu datang seekor kucing makan ikan di atas meja. Si ibu hanya melihat sambil tersenyum. Datang si Hawa lalu terkejut..😳 Hawa : Ibu.!! Kucing makan ikan atas meja, kenapa ibu tak halau. Ibu : (sambil tersenyum) Kenapa nk halau..?? Hawa : Ye..lah, kucing makan ikan yang Hawa beli tu. Ibu : Biarkan lah, Hawa yg tak tutup ikan tu, bukan salah kucing. Dia nampak *”rezeki”,* jadi dia makan lah. Hawa : Ibu yang suruh letak mcm tu atas meja, Hawa ikut je..hhmmmmmmm. Ibu : Hawa, ibu saja je nk suruh Hawa letak ikan mcm tu, kucing tu pun ibu yg bagi masuk. Hawa : Tapi kenapa..?? Ibu : Dalam hidup ni kita dibagi pilihan. Tapi apa pilihan yang kita ambil, itu kita yg tentukan. Hawa : Hawa tak paham lah ibu. Ibu : Kucing itu seperti lelaki (sambil melihat kucing yg tgh sibuk mkn..nyum nyum) dan ikan itu pula ibarat Hawa. Hawa : Hahahaha..tapi apa maksud ibu..?? Ibu : Hawa beli 2 ekor Ikan, seekor ada bawah tudung saji, elok tak terusik pun oleh kucing, nampak pun tak. Seekor lagi yg tengah sedap di ratah kucing. Nak marah kucing tu pun tak boleh jugak sebab Hawa yg letak terdedah macam tu. Hawa, Hawa anak ibu selama ini ibu lihat Hawa berpakaian ketat, tudung jarang² pakai. Hawa sedar tak yg banyak mata lelaki memerhati yang cuba ambil peluang untuk *”meratah”* Hawa. Andai takdir Hawa seperti ikan yg diratah kucing itu, ibu marah *”kucing”* yg dah meratah pun tak guna sebab Hawa sendiri tak jaga apa yang sepatutnya Hawa jaga. Masa tu Hawa sesal pun dah tak guna. Hawa: Ibuuu 😔.. Ibu : Ibu tak nak marah anak ibu sebab anak ibu syurga ibu, jadi ibu tunjuk dengan cara ni, ibu harap Hawa paham apa yg ibu nk tunjukkan. Kita kaum wanita, kalau tak jaga diri dan kehormatan diri, jangan marah kalau ada yang ambil kesempatan sebab kita yg bagi peluang. Hawa : Ibu..maaf kan Hawa sebab buat ibu sedih, mulai hari ini, Hawa akan berubah. Sebab Hawa nak ke syurga Allah dengan ibu.. Sayang ibu.. Sumber : facebook Amir Zarith Sumber Sekadar gwmbar hiasan

Advertisements

Wanita – Zina yang kamu lakukan tanpa kamu sedari

 

Tahukah anda, wanita dikatakan penghuni syurga? Dan anda wanita, kamulah manusia yang amat mudah untuk masuk syurga. Namun disebalik kemudahan dan nikmat yang diberikan oleh Allah, diturunkan juga dugaan dan cabaran untuk menguji wanita.

Banyak perkara yang dianggap zina namun kini telah menjadi kebiasaan dibuat oleh para wanita. Bagi mereka, perkara tersebut sudah biasa sehinggakan benda tersebut menjadi keperluan sedangkan ianya adalah dikategorikan sebagai zina. Antara perkara tersebut ialah :

 

1. Riba

hqdefault (1)

Bukan nak kata wanita mengamalkan riba, tapi kajian menunjukkan bahawa ramai wanita kini yang cenderung melakukan perniagaan sama ada online, atau pun di kedai-kedai. Ambil contoh penjual di facebook sahaja, hampir 70% adalah wanita. Tak salah berniaga, namun bila berniaga, anda terdedah kepada perbuatan Riba. Mata manusia tidak kebal, mudah dibutakan oleh wang ringgit, oleh itu para wanita yang berniaga di sana, beringatkan bahawa Riba itu adalah zina. Dan yang perlu wanita ketahui jika riba itu dosanya sangat besar daripada berzina 36 kali.

Bahkan menurut sabda Rasulullah SAW :

“Riba itu 73 pintu (dosa) Yang paling ringan adalah sama seperti dosa seseorang yang menzinai ibu kandungnya sendiri” (HR Alhakim dan Al Baihaqi).

2. Memakai pewangi(porfume)

Memakai pewangi adalah tidak salah, tetapi mestilah dengan niat yang betul. Bagi wanita, memakai pewangi adalah kebiasaan dan kemestian namun jika wanita memakai pewangi kerana ingin lelaki-lelaki di luar sana menciumnya, atau bertujuan menarik perhatian lelaki, maka memakai pewangi itu dianggap zina.

Dalam hadis Rasulullah bersabda :

“Wanita sesiapa sahaja yang memakai pewangi kemudian melewati pada suatu kaum supaya mereka mencium bau pewangi itu maka perempuan itu dianggap berzina” (HR An Nasa’i)”.

Wanita adalah amat digalakkan bercantik-cantik dan memakai wangian untuk suami tercinta.

womens

3. Bersentuhan Kulit dengan lelaki bukan mahram

Perkara ini sudah menjadi kebiasaan. Berjabat tangan misalnya dengan lelaki yang bukan mahram adalah haram. Jangankan kerana pangkat, wanita-wanita ini menyentuh kulit-kulit bagi mereka yang tidak dibolehkan bersentuhan. Sebagai contoh, Seorang Menteri/orang kuat/berpengaruh datang ke tempat anda dan menghulur tangan untuk berjabat, anda wanita, bukan mahramnya, adalah haram untuk menyambutnya. Namun lihatlah sekeliling anda. Tepuk dada tanya diri sendiri.

cara-jabat-tangan

Bahkan wanita yang telah melakukan sentuhan tangan dengan lelaki yang bukan mahramnya ini dianggap seperti berzina dengan azab yang paling dahsyat oleh Allah SWT.

Rasulullah bersabda: ” Zina tangan adalah dengan meraba (Menyentuh)” (HR Muslim).

Hati-hati anda wanita..

4. Menyukai sesama jenis.

Menurut statistik jumlah wanita lesbian pada masa kini berbanding dahulu, semakin ramai wanita yang cenderung menjadi minat sesama jenis. Hal ini mungkin disebabkan pengaruh tidak baik melalui media sosial, dan internet yang menyebabkan wanita ingin mencuba “bagaimana menjalinkan hubungan dengan sesama mereka”. Ada pandangan mengatakan hubungan sesama jenis ini lebih baik daripada hubungan berlainan jenis, memandangkan bagi mereka hubungan sejenis ini tidak menyebabkan mereka mengandung, dan sewaktu dengannya.

Dalam kitab Ad Dawaa’, Ibnu Qayyim Al Jauziyah dijelaskan jika perbuatan lesbian ini membuat pelakunya dikategorikan sebagai pezina.

“Disebutkan dalam sebagaian Atsar yang Marfu’: “Jika Seorang wanita mendatangi wanita yang lain maka keduanya adalah penzina ” tulis Ibnu Qayyim”.

images.jpg

5. Mata, Telinga, Lisan

Dan satu lagi perkara yang dikategorikan zina namun bagi wanita pada masa kini adalah menjadi satu kebiasaan ialah zina melalui mata, telinga dan lisan. Anda bercakap sesuatu dan percakapan itu boleh menaikkan nafsu syahwat, maka percakapan itu adalah zina(tidak bila bercakap dengan suami). Jika anda mendegar sesuatu dan menyebabkan anda menjadi bernafsu, pendengaran anda itu dianggap berzina. Dan jika anda melihat sesuatu dan penglihatan itu menyebabkan anda bernafsu syahwat, makan perbuatan melihat itu dianggap berzina.

Wanita walaupun dengan perkataan “i love you” ataupun “ummuah” dan jika perkataan yang anda luahkan atau anda tulis menyebabkan kaum berlainan jenis mahupun sesama jenis naik syahwat, maka itu adalah berzina.

fakta-unik-tentang-wanita

 

Hati-hati para wanita.

(semua gambar adalah sekadar hiasan)

 

 

Wanita – Zina yang kamu lakukan tanpa kamu sedari

 

Tahukah anda, wanita dikatakan penghuni syurga? Dan anda wanita, kamulah manusia yang amat mudah untuk masuk syurga. Namun disebalik kemudahan dan nikmat yang diberikan oleh Allah, diturunkan juga dugaan dan cabaran untuk menguji wanita.

Banyak perkara yang dianggap zina namun kini telah menjadi kebiasaan dibuat oleh para wanita. Bagi mereka, perkara tersebut sudah biasa sehinggakan benda tersebut menjadi keperluan sedangkan ianya adalah dikategorikan sebagai zina. Antara perkara tersebut ialah :

 

1. Riba

hqdefault (1)

Bukan nak kata wanita mengamalkan riba, tapi kajian menunjukkan bahawa ramai wanita kini yang cenderung melakukan perniagaan sama ada online, atau pun di kedai-kedai. Ambil contoh penjual di facebook sahaja, hampir 70% adalah wanita. Tak salah berniaga, namun bila berniaga, anda terdedah kepada perbuatan Riba. Mata manusia tidak kebal, mudah dibutakan oleh wang ringgit, oleh itu para wanita yang berniaga di sana, beringatkan bahawa Riba itu adalah zina. Dan yang perlu wanita ketahui jika riba itu dosanya sangat besar daripada berzina 36 kali.

Bahkan menurut sabda Rasulullah SAW :

“Riba itu 73 pintu (dosa) Yang paling ringan adalah sama seperti dosa seseorang yang menzinai ibu kandungnya sendiri” (HR Alhakim dan Al Baihaqi).

2. Memakai pewangi(porfume)

Memakai pewangi adalah tidak salah, tetapi mestilah dengan niat yang betul. Bagi wanita, memakai pewangi adalah kebiasaan dan kemestian namun jika wanita memakai pewangi kerana ingin lelaki-lelaki di luar sana menciumnya, atau bertujuan menarik perhatian lelaki, maka memakai pewangi itu dianggap zina.

Dalam hadis Rasulullah bersabda :

“Wanita sesiapa sahaja yang memakai pewangi kemudian melewati pada suatu kaum supaya mereka mencium bau pewangi itu maka perempuan itu dianggap berzina” (HR An Nasa’i)”.

Wanita adalah amat digalakkan bercantik-cantik dan memakai wangian untuk suami tercinta.

womens

3. Bersentuhan Kulit dengan lelaki bukan mahram

Perkara ini sudah menjadi kebiasaan. Berjabat tangan misalnya dengan lelaki yang bukan mahram adalah haram. Jangankan kerana pangkat, wanita-wanita ini menyentuh kulit-kulit bagi mereka yang tidak dibolehkan bersentuhan. Sebagai contoh, Seorang Menteri/orang kuat/berpengaruh datang ke tempat anda dan menghulur tangan untuk berjabat, anda wanita, bukan mahramnya, adalah haram untuk menyambutnya. Namun lihatlah sekeliling anda. Tepuk dada tanya diri sendiri.

cara-jabat-tangan

Bahkan wanita yang telah melakukan sentuhan tangan dengan lelaki yang bukan mahramnya ini dianggap seperti berzina dengan azab yang paling dahsyat oleh Allah SWT.

Rasulullah bersabda: ” Zina tangan adalah dengan meraba (Menyentuh)” (HR Muslim).

Hati-hati anda wanita..

4. Menyukai sesama jenis.

Menurut statistik jumlah wanita lesbian pada masa kini berbanding dahulu, semakin ramai wanita yang cenderung menjadi minat sesama jenis. Hal ini mungkin disebabkan pengaruh tidak baik melalui media sosial, dan internet yang menyebabkan wanita ingin mencuba “bagaimana menjalinkan hubungan dengan sesama mereka”. Ada pandangan mengatakan hubungan sesama jenis ini lebih baik daripada hubungan berlainan jenis, memandangkan bagi mereka hubungan sejenis ini tidak menyebabkan mereka mengandung, dan sewaktu dengannya.

Dalam kitab Ad Dawaa’, Ibnu Qayyim Al Jauziyah dijelaskan jika perbuatan lesbian ini membuat pelakunya dikategorikan sebagai pezina.

“Disebutkan dalam sebagaian Atsar yang Marfu’: “Jika Seorang wanita mendatangi wanita yang lain maka keduanya adalah penzina ” tulis Ibnu Qayyim”.

images.jpg

5. Mata, Telinga, Lisan

Dan satu lagi perkara yang dikategorikan zina namun bagi wanita pada masa kini adalah menjadi satu kebiasaan ialah zina melalui mata, telinga dan lisan. Anda bercakap sesuatu dan percakapan itu boleh menaikkan nafsu syahwat, maka percakapan itu adalah zina(tidak bila bercakap dengan suami). Jika anda mendegar sesuatu dan menyebabkan anda menjadi bernafsu, pendengaran anda itu dianggap berzina. Dan jika anda melihat sesuatu dan penglihatan itu menyebabkan anda bernafsu syahwat, makan perbuatan melihat itu dianggap berzina.

Wanita walaupun dengan perkataan “i love you” ataupun “ummuah” dan jika perkataan yang anda luahkan atau anda tulis menyebabkan kaum berlainan jenis mahupun sesama jenis naik syahwat, maka itu adalah berzina.

fakta-unik-tentang-wanita

 

Hati-hati para wanita.

(semua gambar adalah sekadar hiasan)

 

 

Isteri halau suami, akhirnya isteri…

Capture-8
Sekadar Hiasan : Sumber Google

“Abang keluar sekarang! Saya tak suka tengok muka abang!”
Saya ambil kunci. Ambil anak dan masuk kereta.
Isteri call
‘Abang pergi mana? Kenapa tinggalkan saya?’
Allahu. Saya patah balik dan masuk rumah.
“Kalau nak keluar, keluarlah. Saya tak paksa pun abang nak pergi mana!”
Saya duk depan pintu. Serba salah nak keluar ke nak masuk ni. Masuk nanti salah, keluar lagilah salah. Saya duduk tepi rak kasut.
“Abang ni, kenapa duduk situ? Kotorkan! Masuklah!”
Saya masuk dengan anak sekali. Kami duduk macam tetamu yang datang nak beraya. Rasa asing di rumah sendiri.
Duduk sampai tertido. Sedar-sedar isteri dah baring di riba. Habis basah airmatanya membasahi seluar saya.
Nak bagitahu apa?
Itulah isteri kita. Dia makhluk yang paling ajaib pernah kita jumpa. Dia tiba-tiba macam bidadari dari syurga, kadang-kadang macam geram je kita rasa. Kadang nak cubit secubitnya.
Allah ciptakan mereka untuk kita. Tak percaya? Buka Al Quran dan bacalah.
Kita yang lelaki ni boleh tegak berdiri.
Perempuan ni memang memang dia punya senget dan kona boleh lari sana sini.
Sabarlah.
Itu sahaja Allah pesan pada kita.
Kalau tak boleh sabar, gigitlah pokok pisang tu berkali-kali!

istri beat suami
Sekadar hiasan : Sumber Google

Sumber : Abu Hurairah Asifa

23
Sumber : Facebook Abu Hurairah Asifa
Isteri-Yang-Panas-Baran-Ego-Sering-Tengking-Suami-Bacalah-Nukilan-Ini-Sedarlah-Sebelum-Terlambat-760x490
Gambar sekadar hiasan
672972104-612x576
Gambar sekadar hiasan

Up ↑