Hati-hati dengan hotel sekarang…

Peringatan buat semua orang yang suka menginap di HOTEL tak kira tempat.
πŸ‘‰#Becarefully#πŸ‘ˆ

πŸŽ₯πŸ“·πŸ“Ή
Hati2 dgn hotel2 skrng ni…

πŸŽ₯πŸ“·πŸ“Ή
Kamera pun dah cnggih…

πŸŽ₯πŸ“·πŸ“Ή
Jenis kamera muncung jarum
adalah kamera yg digunakan oleh sindiket yg suka ambik keuntugan dari org yg sengaja dizalimi terhadap penghormatan mangsa.

πŸŽ₯πŸ“·πŸ“Ή
Pesan pada sahabat yg nak berhoneymoon.

πŸŽ₯πŸ“·πŸ“Ή
Bagaimana nk pastikan tiada kamera tersembunyi dlm bilik hotel/homestay?

πŸŽ₯πŸ“·πŸ“Ή
Semasa menginap di hotel/homestay, mcm mana kita nak tau xde lubang kecil utk kamera tersembunyi?

πŸŽ₯πŸ“·πŸ“Ή
Semasa bercuti atau urusan kerja, pernah terpikir tak semasa menginap di hotel/homestay gerak geri kita diperhatikan dan dirakam?

πŸŽ₯πŸ“·πŸ“Ή
PERINGATAN UTK.SEMUA!!!

πŸŽ₯πŸ“·πŸ“Ή
Semasa menginap di hotel/homestay, anda boleh gunakan kaedah2 ini utk memastikan tiada kamera tersembunyi dlm bilik anda:

πŸŽ₯1- Setelah memasuki bilik, padam semua lampu,tutup tingkap dan langsir.

πŸ“·2- Pastikan bilik dlm keadaan segelap yg boleh.

πŸ“Ή3- ON kan camera phone anda tetapi jgn ON flash camera.

πŸŽ₯4- Pusing sekitar bilik anda dgn phone ditangan.

πŸŽ₯πŸ“·πŸ“Ή
Sekiranya anda menjumpai DOT/TITIK MERAH kelihatan dlm skrin kamera anda,

πŸ”ΉITU BERMAKNA ADA KAMERA TERSEMBUNYI DIPASANG DLM BILIK TERSEBUTπŸ”Έ

πŸŽ₯πŸ“·πŸ“Ή
Pastikan ianya betul2 kamera dan buat laporan polis.

πŸŽ₯πŸ“·πŸ“Ή
Sekiranya tiada dot/titik merah itu bermakna bilik anda selamat.

πŸŽ₯πŸ“·πŸ“Ή
Hantar dan kongsilah peringatan ini kpd sesiapa sahaja yg akan/selalu melancong/urusan kerja.

#copypaste
#gambarsekadarhiasan
#sabahmuslimtour

Credit to Amirul Afendi

Advertisements

Leave a Reply

Up ↑

%d bloggers like this: