Isteri halau suami, akhirnya isteri…

Capture-8
Sekadar Hiasan : Sumber Google

“Abang keluar sekarang! Saya tak suka tengok muka abang!”
Saya ambil kunci. Ambil anak dan masuk kereta.
Isteri call
‘Abang pergi mana? Kenapa tinggalkan saya?’
Allahu. Saya patah balik dan masuk rumah.
“Kalau nak keluar, keluarlah. Saya tak paksa pun abang nak pergi mana!”
Saya duk depan pintu. Serba salah nak keluar ke nak masuk ni. Masuk nanti salah, keluar lagilah salah. Saya duduk tepi rak kasut.
“Abang ni, kenapa duduk situ? Kotorkan! Masuklah!”
Saya masuk dengan anak sekali. Kami duduk macam tetamu yang datang nak beraya. Rasa asing di rumah sendiri.
Duduk sampai tertido. Sedar-sedar isteri dah baring di riba. Habis basah airmatanya membasahi seluar saya.
Nak bagitahu apa?
Itulah isteri kita. Dia makhluk yang paling ajaib pernah kita jumpa. Dia tiba-tiba macam bidadari dari syurga, kadang-kadang macam geram je kita rasa. Kadang nak cubit secubitnya.
Allah ciptakan mereka untuk kita. Tak percaya? Buka Al Quran dan bacalah.
Kita yang lelaki ni boleh tegak berdiri.
Perempuan ni memang memang dia punya senget dan kona boleh lari sana sini.
Sabarlah.
Itu sahaja Allah pesan pada kita.
Kalau tak boleh sabar, gigitlah pokok pisang tu berkali-kali!

istri beat suami
Sekadar hiasan : Sumber Google

Sumber : Abu Hurairah Asifa

23
Sumber : Facebook Abu Hurairah Asifa
Isteri-Yang-Panas-Baran-Ego-Sering-Tengking-Suami-Bacalah-Nukilan-Ini-Sedarlah-Sebelum-Terlambat-760x490
Gambar sekadar hiasan
672972104-612x576
Gambar sekadar hiasan
Advertisements

Leave a Reply

Up ↑

%d bloggers like this: